Ledares biografi

Äldste Alan T. Phillips

<p>Äldste Alan T. Phillips</p>
Äldste Alan T. Phillips2024 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Tjänande i kyrkan

Äldste Alan T. Phillips inröstades som generalauktoritetssjuttio i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga under generalkonferensen i april 2023. Då han kallades hade han verkat som medlem i de sjuttios sjunde kvorum i presidentskapet för området Europa Nord.

Äldste Phillips har verkat i ett flertal ämbeten i kyrkan, bland annat som heltidsmissionär i Englandmissionen Manchester, rådgivare i ett biskopsråd, högrådsmedlem, stavspresident och områdessjuttio.

Yrkesliv

Äldste Phillips tog kandidatexamen och doktorsexamen vid London School of Economics and Political Science (LSE). Han har arbetat inom näringslivet, ekonomi och utbildning. Innan han kallades till de sjuttios kvorum arbetade han som akademisk chef för Brigham Young University Center i London.

Privatliv

Alan Thomas Phillips föddes i Kent, England den 19 juni 1970. Han gifte sig med Lindsay Lee Iorg 2005. De har fyra barn.