nyhetsartikel

Tabernakelkören öppnar YouTube-kanal

Mormon Tabernacle Choir, den så kallade Tabernakelkören, annonserade idag öppningen av sin officiella YouTube-kanal. Därigenom görs deras musik tillgängliga för fans i hela världen var som helst och när som helst.

Den nya kanalen kommer innehålla en blandning av innehåll, inklusive musikvideor, t ex den som visades på den tillhörande nyhetskonferensen där solisten Alex Boyé sjöng den afrikansk-amerikanska sången "I Want Jesus to Walk With Me" tillsammans med kören. I nuläget finns ca 30 musikvideor på kanalen med fler på väg. Kanalen har också spellistor och tidigare populära framträdanden som t ex Pioneer Concert med Katherine Jenkins.

Viktigast av allt kommer körens program Music and the Spoken Word (Musik och det talade ordet) vara tillgängligt för en publik i hela världen genom kanalen. Detta program är den längsta regelbundna sändningen i världen, och sändes första gången den 15 juli 1929 i tabernaklet på Temple Square.

Den nya YouTube-kanalen (www.youtube.com/MormonTabChoir) ansluter sig till körens andra sidor i sociala medier, t ex Facebook (www.facebook.com/MormonTabernacleChoir) med nästan 250000 fans och ett Twitterkonto (www.twitter.com/MormonTabChoir) med 10000 följare. Precis som med de andra källorna kan fans prenumerera på körens YouTube-kanal för att få regelbundna uppdateringar om när nytt innehåll lagts till.