Pressmeddelanden

Kyrkans ledare gratulerar president Obama till valutgången

Första presidentskapet och de tolv apostlarnas råd i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga gjorde följande uttalande idag:

Vi gratulerar president Obama till att bli omvald som president för USA.

Efter en lång valkampanj är det nu dags för det amerikanska folket att komma samman. Det finns en lång tradition ibland kyrkans medlemmar att be för sina nationella ledare i personliga böner och i församlingarna. Vi inbjuder amerikaner överallt, oberoende av politisk övertygelse, att be för presidenten, för hans administration och för den nya kongressen i arbetet med att leda landet genom en svår och turbulent tid.

Må visdom och gott omdöme känneteckna de nationella ledarna när de verkar för att leva upp till det stora förtroende som de fått av det amerikanska folket.

Vi vill också berömma guvernör Romney för hans engagemang på högsta nivå i en demokratisk process som kräver så mycket av dem som offentligt ger av sig själva till samhällets tjänst. Vi önskar honom och hans familj all framgång i sina fortsatta åtaganden.