Ny webbplats är ett nav för innehåll om sista dagars heliga i Europa

Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga har officiellt lanserat ett europeiskt nyhetsrum på nätet på engelska

Efter att ha utvecklat och testat det i flera månader har Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga officiellt lanserat ett europeiskt nyhetsrum på nätet. Den här webbplatsen samlar rapporter och insikter från enskilda länders nyhetsrum för att ge nyhetsmedia och opinionsbildare från hela Europa en enhetlig upplevelse på engelska.

<p>Tittar på det nya europeiska nyhetsrummet på engelska.</p>
Tittar på det nya europeiska nyhetsrummet på engelska.2024 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

”Den här kanalen kommer att ge yrkesverksamma inom media ett centralt nav med innehåll om Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga över hela Europa”, säger Dinis Adriano, kommunikationschef för kyrkans område Centrala Europa. ”Den kommer att vara en bra resurs utöver de välbekanta nationella nyhetsrummen, som har ett lokalt fokus. Vi förväntar oss att det här verktyget ska vara en förenande kraft för hela Europa”, tillägger han.

Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga är ett globalt trossamfund med över en halv miljon medlemmar i Europa.

För tolv år sedan började kyrkan lansera nyhetsrum på nätet för olika europeiska länder på sina respektive språk. De här webbplatserna kommer fortfarande att finnas, men vissa höjdpunkter kommer nu också att delas via det europeiska nyhetsrummet på engelska för att nå en bredare publik.

Den här centrala innehållskällan gör det också möjligt för journalister, opinionsbildare och medlemmar i kyrkan att få ett internationellt perspektiv på kyrkans verksamhet.

Dessutom kan kyrkans globala och europeiska ledare använda den nya webbplatsen för att göra tillkännagivanden och ta upp relevanta ämnen.

Man hittar det engelskspråkiga nyhetsrummet för Europa på nätet genom att klicka här eller genom att gå till något annat nyhetsrum för Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga och klicka i övre högra hörnet för att öppna en meny med tillgängliga nyhetsrum för olika länder samt nyhetsrum för flera länder.