Historiska platser

Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga anser att det är viktigt att bevara och dela med sig av sin historia. Kyrkan sköter dussintals historiska platser där människor oavsett tro kan lära sig viktiga saker om dess historia, tro och hängivenhet.

”Våra historiska platser hjälper oss att berätta om sista dagars heligas unika historia”, sade kyrkohistorikern och skrivaren äldste Marlin K. Jensen. ”Varje plats är fylld av historiskt korrekt information och utställningar som fångar personers uppmärksamhet så att de bättre kan förstå vilka vi är och vad vi tycker är viktigt.”

Alla kyrkans historiska platser är kostnadsfria och öppna för allmänheten. En del platser sträcker sig över ett större område med flera byggnader, som Nauvoo i Illinois och Palmyra i New York. Andra platser är mindre och består av bara en staty eller en mindre byggnad, som Gadfield Elm Chapel i England eller Mormon Battalion Historic Site i San Diego i Kalifornien. Många platser erbjuder roliga familjeaktiviteter.