Familjens hemafton

Sedan 1915 har familjens hemaftonsprogram, inrättat av kyrkans ledare, uppmuntrat föräldrar att bygga upp och stärka familjerelationerna. I dag hålls ”familjens hemafton” vanligtvis varje måndagskväll.
Hemaftonen brukar inledas och avslutas med bön och innehåller vanligtvis sång, skriftläsning, en kort lektion om ett religiöst eller praktiskt ämne och något gott att äta. Eller så kan familjen i stället för en lektion utföra ett tjänandeprojekt eller göra någon aktivitet tillsammans. Familjens hemafton är tänkt att omfatta alla familjemedlemmarna.

Kyrkan tillhandahåller material, lektionsutkast och -förslag för att hjälpa familjer oavsett trossamfund att planera och ha denna stund tillsammans varje vecka.